شیلنگ قمقمه 206 فضای ماشین را معطر می کند

برای فشارهای بالاتر یک سیستم EFI، معمولا با محدوده فشار حداکثر 30-100 psi بسته به شیلنگ قمقمه 206 طراحی می شود. گیره های مورد استفاده در این شیلنگ ها باید گرد شوند، یک گیره استاندارد کرم درایو تخت می تواند در شلنگ بریده شود.

در عوض، از گیره های لبه نورد شده برای برنامه های EFI استفاده کنید. البته کاربردهای فشار بالاتر باید به جای گیره شلنگ دارای اتصالات ویژه باشند.

شیلنگ های خنک کننده در دو نوع شیلنگ بخاری و شیلنگ رادیاتور وجود دارد. آنها شیلنگ ها یکسان ساخته می شوند، اما اندازه ها تفاوت واقعی دارند. قطر شلنگ بخاری به طور کلی ½، 5/8 و ¾ اینچ است.

شیلنگ بخاری انواع مختلفی دارد، از استاندارد تا سنگین. شیلنگ های سنگین دارای محافظت بیشتری در برابر سایش و آسیب خارجی هستند.

تمام شیلنگ های بخاری برای دوام با سیم های نایلونی پوشانده شده اند.

شیلنگ

آنها را می توان به شکل های خاص یا طول های مستقیم معمولی و آماده برای برش سفارشی از یک قرقره شل قالب ریزی کرد. شیلنگ خنک کننده برای هر نوع سوخت ایمن نیست.

شیلنگ‌های رادیاتور نیز با سیم پوشانده شده‌اند، اما معمولاً به شکلی قالب‌گیری می‌شوند تا به جلوگیری از پیچ خوردگی و جریان بهتر کمک کنند.

این شیلنگ ها می توانند از 1 اینچ تا 3 اینچ قطر داشته باشند و برای مقاومت در برابر فرو ریختن طراحی شده اند.

برخی از شیلنگ های رادیاتور دارای فنرهای بزرگی در داخل خود هستند تا از فرو ریختن آنها اطمینان حاصل شود. شیلنگ رادیاتور می تواند با سرد شدن مایع خنک کننده داغ فرو بریزد و خلاء ایجاد کند.

چندین سیستم هیدرولیک در اکثر خودروها وجود دارد، یعنی فرمان برقی و ترمز. هر دو به شیلنگ‌هایی با فشار بالا نیاز دارند که می‌توانند 2000 psi یا بیشتر را تحمل کنند.

این شیلنگ ها توسط کاربر قابل تعویض هستند، اما اگر تجهیزات خاصی برای ایجاد اتصالات انتهایی نداشته باشید، نمی توانید فقط شیلنگ خود را بسازید.

این شیلنگ ها دارای اتصالات فشرده مخصوصی هستند که به شلنگ محکم می شوند تا فشارهای بالا را حفظ کنند.